vineri, 28 septembrie 2012

INTERCULTURAL HORIZONS: MARIELYS DULUC REYNA (DOMINICAN REPUBLIC)


EMBRUJO
Para que no olvides que te espero…
Besare tu recuerdo al acostarme
Porque es más fácil congelar el infierno
Que enseñarle a mis huesos a olvidarte.

Para que ni por segundos
Pierda mi sabor  tu boca
Pondré tu foto en mis zapatos
Y pisare tus ganas de olvidarme
¿Es que no entiendes que nacimos para amarnos?
Como los labios de una misma boca
Condenados a besarnos siempre.

Para que no me olvides…
Prenderé velas a Santo que recuerde
A esos de mi abuela negra
Y a las vírgenes de mi abuela blanca.

Y si no puedo retenerte con mi alma
La vendo a quien me ofrezca tus brazos
Porque este amor dejo ya de ser beato
De tanto que me mata y me levanta
Parece más un pacto, que una alianza.

VRAJĂ
Ca să nu uiţi că te aştept...
Voi săruta amintirea-ţi seara la culcare
Pentru că e mai uşor să îngheţi infernul
Decât să-mi înveţi oasele să te uite.

Pentru ca nici măcar o clipă
Să nu-ţi dispară savoarea mea din gură 
Voi pune poza ta în pantofi
Şi voi păşi peste dorinţa ta de-a mă uita
Nu înţelegi că suntem născuţi pentru iubire?
Precum buzele aceleiaşi guri
Condamnate la un etern sărut.

Ca să nu mă uiţi...
Voi aprinde lumânări la Santo, ca să amintească
De cei din partea bunicii mele negre
Şi de fecioarele din partea bunicii mele albe.

Şi dacă nu pot să te păstrez cu sufletul
Am să-l vând celui care-mi oferă braţele tale
Pentru că această dragoste mă face să fiu binecuvântată
De tot ce mă ucide şi mă înalţă -
Pare să fie mai mult un pact decât o alianţă.
ABOUT THE AUTHOR
     Marielys Duluc Reyna (born 1987) is a poet, artist and periodist from Dominican Republic. Recently she has published the book "De la mano del tiempo" (Santuario Editions, Santo Domingo). 
     Her work is characterized by a neo-romantic sensibility and a good command of the means of poetic expression.
     Since 2012 she is a honorary contributor of our journal.
*
     Marielys Duluc Reyna (n. 1987) este o poetă, artistă şi publicistă din Republica Dominicană. Recent a publicat cartea “De la mano del tiempo” (Santuario Editions, Santo Domingo).  
     Creaţia sa se remarcă prin sensibilitate neoromantică şi printr-o bună stăpânire a mijloacelor de expresie poetică. 
     Din 2012 este colaborator onorific al revistei noastre.
     Traducere & prezentare de Daniel Dragomirescu 



6 comentarii:

Rossio Salvador spunea...

Compañera poetisa felicidades y bien que pones en nombre nuestro país , me alegro por la distinción que hace esta revista. rossiosalvadorpoetisa.blogspot.com

Rossio Salvador spunea...

Felicidades amiga. rossiosalvadorpoetisa.blogspot.com

poesía basura spunea...

muy lindo ese poema....me encanta.

Herculano Novaes de Aragão spunea...

Bellísimo!

Marielys Duluc Reyna spunea...

Muchas Gracias! marielys626@hotmail.com

Marielys Duluc Reyna spunea...

Muchas Gracias!